fbpx

הדרך לניצחון- מאת יניב סיון.

הדרך לניצחון מאת יניב סיון, כל מה שרציתם לדעת כיצד להגיע לניצחון.

 

הדרך לניצחון מאת יניב סיון

הדרך לניצחון מאת יניב סיון.

מכוניות שלט בדומה למכוניות אמיתיות כגון פורמולה 1,ראלי ועוד מתנהגות בצורה זהה לרכב אמיתי.
מכאן ניתן להסיק שברמות הגבוהות של הנהיגה מה שקובע זה לא רק הנהג אלה ה-SETUP בעברית – מערך של הרכב. מהסיבה שרכב ללא מערך נכון יגרום לנהג להאבק ברכב ולאבד זמן יקר גם אם הוא הנהג הטוב בעולם.
אחד הטעויות הנפוצות שיש לומר שהכל בזכות הנהג,אני שולל את הגישה החד צדדית זו כי הרי בסופו של דבר מה שמנצח מירוצים זה השילוב בין נהג טוב וכמובן המערך של הרכב המהווה חלק בלתי נפרד בניצחונו של הנהג.
במאמר זה אסביר כיצד ניתן להוריד שניות יקרות על מנת להשיג את הניצחון שכולם מיחליים לו.חשוב לציין ששום דבר לא בה משמים, התמדה,סטאפ לרכב,נהיגה נכונה יביאו בסופו של דבר לתוצאה ולהשג.התמדה זהו השלב החשוב ביותר מבין החמישה שללא התמדה לא יהיה ניתן להשיג את המטרה (ניצחון).

חמשת השלבים להשגת המטרה:

1) הרכבת הרכב.
2) תחזוקת הרכב.
3) שינוי מערך הרכב.
4) המערך המושלם.
5) התמדה.

 

שלב ראשון – הרכבת הרכב.


שלב זה הוא השלב הבסיסי בכדי להשיג את המטרה.חשוב מאוד לאחר סיום הרכבת הרכב לבצע מספר בדיקות על מנת לוודא שאין גורמים העלולים להוריד את ביצועי הרכב כתוצאה מהרכבה לא נכונה כגון:
א) הברקס לא הורכב נכון, ניתן לבצע את הבדיקה ע”י דחיפת הרכב כשהמנוע לא עובד במצב שהמצערת בסרק ולראות אם יש התנגדות כל שהיא הרכב חייב לנוע בחופשיות.
ב)מערכת ההיגוי לא עובדת בחופשיות, הסיבה יכולה להיות מהרכבה לא נכונה של מוטות ההיגוי סגירה חזקה מדיי של אחד הברגים אי התאמה של החלקים. 
ג) מיסביים, לחץ שמופעל על מיסב מסוגל לגרום למיסב לא לעבוד כראוי וליצור התנגדות ולנזק בלתי הפיך למיסב , מיסביים לא תקינים יגרמו להאטה וירידה בביצועים של הרכב בצורה דרסטית וימנעו ממערכות הרכב לעבוד בצורה יעילה.
ד) הדבקת צמיגים, חשוב מאוד שהצמיגים יודבקו בצורה מאוזנת צמיגים לא מאוזנים גורמים לווברציות והתוצאה: ברגים משוחררים,הפרעות רדיו.
 
ה) לוק טייט, מומלץ להשתמש בלוק טייט בינוני באיזורים הבאים: תושבות המנוע, בורג שנועל את הפעמון ,מעט מאוד על הברגת ה-KNUCKLES ותושבות ההיגוי, ברגי האלן שנועלים את הציריות המרכזיות או התפוחים המרכזיים.

שלב שני – תחזוקת הרכב.

במידה ואתה מסיע כל שבוע את מכוניתך במסלול תובעני חשוב מאוד לבצע תחזוקה לרכב כל שלושה חודשים .

מה יש לבדוק:

א) פירוק המנוע וניקוי המנוע עם לחץ אויר ו- WD40 (לא להשתמש בלחץ האויר מול המיסב של הרכב כדי לא להכניס לכלוך למיסב.
ב) פירוק הפעמון ,בדיקת מערכת הקלא’ץ והמיסבים . מומלץ לנקות את פנים הפעמון עם מטלית ואלכוהול.לבדוק שהמיסביים מסתובבים חלק, לנקות את רפידות הקלא’ץ עם אלכוהול ולוודא שהקפיצים תקינים ולרפידות נשאר “בשר”.
ג) פירוק הבולמים ,החלפת שמן בבולמים .
ד) פירוק הדפרנציאלים וניקוי בית הדפרנציאל,החלפת השמן בדפרנציאל.
ה) בדיקת חופשים ברכב, בדיקת חופשים בזרועות ,תופסני הבולם,מוטות ההיגוי,מוטות מערכת הברקס.
ו) חיזוק כל הברגים.

שלב שלישי – שינוי מערך הרכב.

להתחלה מומלץ להשתמש במערך(SETUP) שבחוברת ההרכבה. חשוב מאוד שלאחר הרכבת הרכב החלקים מאוזנים דוגמא:
*קמבר קדמי – זווית הקמבר בצמיג הקדמי הימני זהה לצמיג השמאלי הימני .
*טאוי אין קדמי – אורך מוט ההיגוי הימני זהה למוט ההיגוי השמאלי באורכו .
לאחר ביצוע המערך לדיוק מקסימלי מומלץ להשתמש בכלי מדידה כגון :
מודד קאמבר (CAMBER)
מודד טאוי אין (TOE-IN) 
מודד ריד הייט (RIDE-HIGHT) 
לכל נהג יש את סיגנון הנהיגה שלו ,אין זה אומר מערך של נהג מסויים יתאים לנהג אחר .

כיצד אתה יודע מתי לשנות את המערך – סט אפ?. 

 כאשר אתה מרגיש שאתה נלחם ברכב,הרכב מתהפך בלי סיבה אינך מרגיש שהרכב עושה מה שאתה רוצה.
 המלצה- אם אינכם בעלי ניסיון בשינוי מערכים ברכב תשאלו את הנהגים המהירים על המסלול באילו מערכים הם משתמשים ,שימוש בחלק מהמערכים שלהם יכולה לעזור לכם בנהיגה כגון: סוג צמיג ותרכובת צמיג, קשיחות קפיצים,סמיכות שמנים,זווית קאמבר קאסטר טואיי איין ועוד.הנהגים המהירים על המסלול לא רק מהירים מפני שהם נהגים טובים אלה גם מפני שהרכב שלהם במערך מושלם למסלול. 

שלב רביעי – המערך המושלם.

א) לפני שאתה משנה את המערך ברכב שלך תחילה תרשום את המערך שלך על גבי דף המערך שמגיע עם הרכב (SETUP SHEET) מומלץ לצלם מספר עותקים ואת המקור לשמור.
ב) לאחר שרשמתם את המערך שלכם זה הזמן להתחיל לבצע שינויים ,השינויים יבוצעו אך ורק על סמך ההרגשה שלכם עם הרכב .
ג) יש לבצע כל פעם שינוי אחד בלבד ,במידה והשינוי עזר תשאירו אותו,במידה והשינוי גרע תחזירו למצב הקודם .שינוי של מספר גורמים לא יאפשרו לכם ללמוד איזה שינוי ביצע את השיפור.
ד) כיצד אדע אם השתפרתי או לא?
הדרך הטובה ביותר לדעת אם השתפרתה היא תחילה אם הצלחתה לבצע מספר הקפות רב ביותר בזמן זהה ללא טעות, זהו השלב הראשון בהצלחה. השלב הבא הוא לשפר את זמני ההקפה ע”י נהיגה נכונה, ושינוי מערך הרכב .שיפור הזמן בצורה עיקבית אינה לוקחת יום יומיים התהליך לוקח זמן וככול שתתמיד השיפור בזמני ההקפה יהיה מהר יותר.
ה) רישום נתונים ,חשוב מאוד לרשום את הנתונים על דף המערך (SETUP SHEET) לאחר שהגעתם למערך שמבחינתכם מספק.כעת דף זה הוא הבסיס ממנו תתחילו לבצע את השינויים לשיפור הבא. זו הדרך להתקדם ולהגיע למטרה הסופית המערך המושלם לסיגנון נהיגתך למסלול ספיציפי. 

שלב חמישי – התמדה

השלב החשוב ביותר מכל ארבעת השלבים, ללא התמדה בנהיגה ובתחזוקת הרכב יהיה מאוד קשה להשיג את הניצחון. בנהיגה חשוב להתמיד לרצות להשתפר גם במידה ולא ניצחתם תמיד לשאוף להתמיד ועם הזמן תרגישו יותר עקביים בזמני ההקפה תבצעו פחות טעויות והדרך לניצחון תהיה קלה יותר כמו כן ככל שתתמידו בנהיגה תכירו טוב יותר את קווי המסלול וזמני ההקפה יהיו טובים יותר.בתחזוקה חשוב לדאוג לתחזק את הרכב באופן שותף ככל שתתחזקו את הרכב יותר הסיכוי שתקרה תקלה תשאף לאפס , תחזוקה לא נכונה או לקוייה עלולה לעלות לכם בניצחון.

לסיכום:

הכתבה נכתבה עם ניסיון וידע שרכשתי במשך השנים הרבות עם עשרות ניצחונות.
אסיים במשפט אחד, הניצחון במירוץ הוא מיכלול של מספר גורמים : התמדה,מערך,(SETUP),אמינות מעט מזל וברגע שהצלחתה להשיג אותם הדרך לניצחון תהיה הרבה יותר קלה.

נכתב ונערך ע”י יניב סיון

כל הזכויות שמורות

 

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: Premium WordPress Themes | Thanks to Themes Gallery, Bromoney and Wordpress Themes